niedziela, 6 stycznia 2013

Powitanie i bagietki z owocami leśnymi

Witajcie!

Początkowo chciałabym się przywitać :)
Gotowanie i pieczenie sprawia mi ogromną przyjemność, zwłaszcza wtedy, gdy robię to dla najbliższych mi osób. To sposób na chwilę relaksu, wykorzystanie wolnego czasu i nierzadko rodzaj ekspresji artystycznej.
Nigdy nie myślałam o prowadzeniu strony na ten temat, nie uważam, że mam wystarczającą wiedzę, nie ogarniam też tej całej obsługi bloga.. ale za namową kilku osób postanowiłam, że spróbuję.
Mam nadzieję, że z czasem znajdziecie tu coś, co Was zainteresuje, może zainspiruje..


Dziś zapraszam na Bagietki z owocami leśnymi.


To szybki i prosty przepis, nie wymaga wielu produktów, można go wykonać na wiele sposobów.. Właściwie wszystko zależy od tego, na co macie ochotę.
Mnie do zrobienia tego deseru, skłoniła chęć wypróbowania blachy, którą dostałam od siostry na święta, ale poradzicie sobie także bez niej.

Składniki:
  • płat ciasta francuskiego (może być mrożone)
  • mrożone owoce leśne (lub jakiekolwiek inne, świeże sezonowe)
  • nutella, kajmak lub wybrana roztopiona czekolada
  • jajko + odrobina wody 

Mrożone owoce rozmrozić. Najlepiej jeśli same pod wpływem temperatury pokojowej się rozmrożą, ewentualnie w mikrofalówce z funkcją defrost.
Rozmrożone ciasto francuskie (najlepiej w temperaturze pokojowej) rozłożyć na opruszonej mąką stolnicy.
Z połowy wycinać specjalną foremką ciasto i umieścić je na blasze. W powstałych zgłębieniach posmarować ciasto nutellą. Nałożyć sporą ilość owoców na każde ciastko.
Brzegi ciastek posmarować  jajkiem rozmąconym z odrobiną wody  i przykryć je kawałkiem wyciętego z drugiej połowy ciasta. Boki nieco dokleić, uciskając końcem łyżeczki.
Ciasto z wierzchu posmarować rozmąconym jajkiem z wodą. Ostrym nożykiem nacinać górę tworząc wzór.
(Można także ciasto pokroić na równe części np kwadraty - jeśli nie posiadacie specjalnej blachy i powtarzać wszystkie czynności uważając na brzegi ciasta)

Całość piec w piekarniku nagrzanym do 220ºC przez ok. 20 minut, aż ciasto zrobi się złote i chrupiące.
Gotowe bagietki podawać najlepiej na ciepło z owocami lub oblane czekoladą.


Smacznego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...