poniedziałek, 4 lutego 2013

Tort różany z marcepanowymi różami

Tort różany z okazji 79 urodzin Pani Babci Tomka :)

Planowanie, zakupy, wykonanie.. książkę bym chyba mogła napisać o całej genezie powstawania tego tortu!
Długo nie mogliśmy się zdecydować jaki smak.. jakie produkty kupić, jak udekorować..
Ostateczny efekt wszystkich zadowolił, a najbardziej chyba mnie! Jeszcze nigdy ciasto, które zrobiłam nie zniknęło tak szybko! :)

Osobiście nie jadłam, bo za różanymi smakami nie przepadam, no z wyjątkiem pączków z różą ;) Ale po ilości pochwał, które usłyszałam wnioskuję że był pyszny.


Składniki:

 Biszkopt:
  • 6 dużych jaj
  • 180 g drobnego cukru do wypieków
  • 200 g mąki 
  • szczypta soli

Krem:
  • 2x kremówka 200 ml
  • serek mascarpone 250 g
  • serek homogenizowany naturalny 200 g
  • cukier puder
  • + marmolada różana i dżem z owoców leśnych

Dekoracje:
  • Biszkopty w kształcie serc
  • czekoladowe dropsy
  • marcepan 
  • + barwniki spożywcze

Wykonanie:

Biszkopt wg przepisu od Margarytki, z pominięciem soku z cytryny:

1. Włączamy piekarnik i ustawiamy na 180 oC. Tortownicę ( u mnie 20cmx9) wykładamy wyciętym  papierem do pieczenia, uprzednio smarując ją delikatnie masłem.
Ja podzieliłam porcje na biszkopt na pół, gdyż robiłam jeden normalny, a drugi różowy z aromatem różanym. W związku z tym:
2. Oddzielamy białka od żółtek z 3 jaj. Białka ze szczyptą soli ubijamy na sztywno dodając 90 g cukru.  Następnie do białek dodajemy żółtka - po jednym, mieszając. Zmniejszamy obroty miksera i stopniowo dodajemy 100g mąki.
3.Gotową masę przelewamy do wyłożonej papierem blachy i wstawiamy do piekarnika na ok.25-30 minut, lub do tzw. suchego patyczka. (ja piekę bez termoobiegu)
4. Po upieczeniu, od razu wyciągamy blachę z piekarnika i wyjmujemy z niej biszkopt odwracając go górą do dołu ( dzięki temu biszkopt będzie idealnie równy , bez górki ) i odklejamy papier do pieczenia. Teraz niech biszkopt stygnie.
5. Powtarzamy czynności przygotowując drugi biszkopt, dodając do niego odrobinę barwnika i aromatu.
(No chyba, że macie 2 blachy tego samego rozmiaru, to za jednym zamachem.. ja się jeszcze nie dorobiłam ;) )

Krem:
1. Schłodzone kremówki ubijamy na bitą śmietanę (można dodać śmietan fix)
2. Zmniejszamy obroty miksera i dodajemy serek mascarpone i serek naturalny.
3. Dodajemy cukier puder do smaku.

Itd:
1. Ostudzone biszkopty przecinamy, tak by otrzymać 2 z jednego.
2. Marmoladę różaną mieszamy w stosunku 3:2 z dżemem owoce leśne. (Dla mnie sama marmolada różana jest nie do jedzenia, zbyt intensywnie 'różana'.)
3. Biszkopty smarujemy mieszanką owocową i kremem, układając na zmianę jasny i różowy biszkopt.
4. Całość pokrywamy resztą kremu, wyrównujemy boki i górę.
5. Dowolnie zdobimy --> Biszkoptowe serduszka dookoła podstawy tortu, czekoladowe groszki , oraz wykonujemy róże z marcepanu.


Różyczki z marcepanu - jak je zrobić?
Robiłam je po raz pierwszy i jestem zachwycona tym, jakie to banalne i efektowne!
Zrobiłam także mały tutorial ;)
Barwimy marcepan na wybrany kolor, a potem postępujemy dokładnie tak, jak z tą... plasteliną :P.. no wykończyłam resztkę marcepanu na te 3 róże na torcie, ale lepi się tak samo.:)
Podczas rozwałkowywania marcepanu należy go lekko podsypywać mąką,żeby nie przyklejał się do stolnicy i wałka. a reszta to już tu: 



Miłego dnia!:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...