piątek, 23 stycznia 2015

Pierogi leniwe z karmelizowanymi bananami i cynamonową śmietanką

Nie pamiętam czy wspominałam kiedyś, że w przedszkolu, w którym miałam przyjemność pracować, przed moją przeprowadzką, mieliśmy naprawdę fajny katering, przygotowujący dla naszych szkrabów pyszne i zdrowe jedzonko. Jednym z dań, które cieszyły się powodzeniem nie tylko wśród maluchów, były pierogi leniwe z musem jabłkowym:) 
Przyszło do mnie wczoraj to wspomnienie o nich nie wiadomo skąd i dlaczego, ale uderzyło z taką mocą i zapragnęłam tego dania tak bardzo, że musiałam sama je przygotować. 
Jabłek nie miałam, ale za to mandarynek i bananów mamy pod dostatkiem. Cóż więc z nich zrobić, jak nie karmelizowane słodkości?! :)
Aby nie wyszło zbyt sucho, dodałam jeszcze cynamonową bitą śmietanę i muszę przyznać, że nasz wczorajszy obiad zamienił się w prawdziwie słodką ucztę:)



Składniki:
Pierogi leniwe:
250g serka kremowego lub twarogowego
90 g gęstego jogurtu waniliowego
3/4 szklanki mąki pszennej
2 łyżki mąki kukurydzianej
1 jajko (osobno żółtko i białko)
ew. pół łyżeczki cukru
+ trochę mąki do podsypania

Karmelizowane banany i cynamonowa śmietanka:
1 banan
1 soczysta mandarynka
2 łyżki brązowego cukru
100 ml. śmietanki 30 %
1,5 łyżeczki cukru pudru
0.5 łyżeczki cynamonu

+odrobina cynamonu i brązowego cukru do posypania leniwych 

Przygotowanie:
1. Oba serki mieszamy , dodajemy żółtko, mąki i ewentualnie cukier. Wszystko miksujemy (np. przy użyciu blendera, w pojemniku z ostrzami )
2. Ubijamy pianę z białka i dodajemy do masy, delikatnie mieszamy. (może się ona dość lepić, ale im mniej mąki podsypiemy, tym delikatniejsze będą nasze leniwe) 

(zanim zaczniemy formować i gotować ciasto,możemy wstawić je na chwilę do lodówki i w tym czasie przygotować karmelizowane banany i bitą śmietanę cynamonową)
Cynamonowa bita śmietana:
1. 150 ml śmietany 30% ubijamy wraz z cukrem pudrem i cynamonem do momentu uzyskania  kremowej konsystencji.

Karmelizowane banany:
1. Na patelnie wyciskamy sok z jednej mandarynki (musi być naprawdę soczysta! Ewentualnie dodać więcej soku)
2. Dodajemy 2 łyżki brązowego cukru i podgrzewamy na średnim ogniu, do momentu aż cukier stanie się płynny i złocisty.
3. Następnie dodajemy plasterki banana i przez chwilkę je mieszamy, pilnując aby syrop nie zaczął nam się przypalać. Kiedy banany nabiorą złocistego koloru zdejmujemy z pieca i odkładamy na zimną podstawę.

3. Gotowe ciasto wykładamy na stolnicę wysypaną mąką i formujemy wałeczek. Następnie delikatnie go spłaszczamy i kroimy na ukos w paseczki. Gotujemy przez chwilę we wrzącej, lekko osolonej wodzie, do momentu, aż nasze leniwe wypłyną na powierzchnie.

4. Wyławiamy je z wody np. sitkiem, tak by jak najbardziej ociekły z wody i nakładamy na półmisek. Na wierzch układamy porcję karmelizowanych bananów. Całość opruszamy lekko cynamonem i brązowym cukrem a na koniec dekorujemy sporym kleksem cynamonowej bitej śmietany.



8 komentarzy:

  1. Fajne danie :) Myślę, że smakowałoby mojej córci :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż zaśliniłam klawiaturę! Pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O mamo. Ale pyszności! Już wiem, co zrobię na obiad pewnej bliskiej mi osobie, przepadającej za leniwymi i bananami...:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Obiad i deser w jednym, prawdziwe pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  5. łooooooooooo...to muuuuuusi być pyszne!!!!
    Serdeczności!!!!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...