niedziela, 24 sierpnia 2014

Waniliowo-jagodowa, sernikowa zebra na zimno. Powrót! :)

Witam Was po dłuuuuugiej przerwie, jaką sobie zafundowałam!
Nie planowałam, że będzie to aż tak długo trwało, ale muszę przyznać że im dłużej nie pisałam, tym trudniej było się za to zabrać. Dziś jednak leżąc wciąż w łóżku, w ten niedzielny, niezbyt piękny poranek.. postanowiłam, że najwyższy czas wrócić do tego mojego malutkiego królestwa. :)
Z Grecji wróciłam już dawno temu, ale nadrabiając zaległości w spotkaniach ze znajomymi, zabierając się za malowanie, zaczynając nową pracę itd. nie miałam czasu, żeby usiąść i konkretnie coś napisać.

Myślałam o czym napisać ten pierwszy post i powiem szczerze, że nie specjalnie mam dziś ochotę na opisywanie mojego pobytu w Grecji, tamtejszej kuchni itd. Był to wspaniały czas i pomimo wszelkich trudności jakich tam doznawałam, strasznie za tym tęsknię. Nie czas jednak na wspominki w ten paskudny dzień.. Ale obiecuję, że wkrótce nieco napiszę, przy okazji jakiegoś greckiego przepisu jaki dla Was mam :)

Dziś natomiast mam dla Was przepis na sernik na zimno z jagodami w roli głównej. A spowodowane jest to oczywiście moim zamiłowaniem do naszych serników, których w Grecji niestety...brak. Faktem jest także, iż przez 2 miesiące nie znalazłam tam ani malin, ani truskawek, borówek też nie, nie mówiąc nic oczywiście o jagodach.. :/ I z tego miejsca dziękuje mojej Kochanej Mamie :D która zamroziła dla mnie zaskakująco dużą ilość jagódek, dzięki czemu teraz mogę nadrabiać zaległości :)

Co prawda pogoda bardziej nastraja nas na jakąś szarlotkę, ale może przepis zainspiruje Was do zrobienia sernikowej waniliowo-jagodowej zebry pieczonej ;) Albo przyda Wam się, jeśli odwiedzą nas jeszcze jakieś gorące dni. ;)


Składniki:
  • kg. sera twarogowego, mielonego, w wiaderku
  • ok. 3/4 szklanki jagód
  • 200 ml. kremówki
  • 120 g. herbatników
  • 2  łyżki miękkiego masła masła
  • aromat waniliowy
  • cukier puder 
  • 4 łyżki żelatyny + 1/3 szklanki wody

Przygotowanie:
1. Pokruszone herbatniki umieszczamy w blenderze razem z bardzo miękkim masłem. Miksujemy i gotową masę wykładamy na wyłożoną papierem do pieczenia formę o średnicy 20cm.
2. Ser dzielimy do 2 misek w proporcjach 3:2.Dodajemy cukier puder wedle uznania, miksujemy.
3. Do miski z większą ilością sera dodajemy aromat waniliowy, mieszamy i sprawdzamy czy odpowiada nam słodkość. Ewentualnie dodajemy więcej przesianego cukru pudru.
4. Do miski z mniejszą ilością sera dodajemy zblendowane jagody i miksujemy do uzyskania gładkiej masy. Ewentualnie dosładzamy.
5. Żelatynę rozpuszczamy w gorącej wodzie. Czekamy aż napęcznieje i dokładnie mieszamy. Odstawiamy do momentu uzyskania temperatury pokojowej
6. Ubijamy śmietankę kremówkę z odrobiną  cukru pudru i dodajemy znów w proporcjach 3:2. (tam gdzie było więcej sera, dodajemy więcej kremówki)
7. Gdy żelatyna osiągnie temperaturę pokojową wlewamy ją do obu misek. (nieco więcej żelatyny do miski z jagodami)
8. Gotowe masy przelewamy na przygotowany wcześniej spód, łyżką, na zmianę - waniliową i jagodową. (masa waniliowa będzie bardziej gęsta, więc przekładanie warstw jest trochę trudne, ale efekt ostateczny jest zadowalający) Pod koniec staramy się aby nasze kręgi miały odpowiedni kształt. Możemy pomóc sobie łyżką. Gdy całą masę przełożymy do formy, za pomocą wykałaczki rysujemy kwiatka. Gotowy sernik przykrywamy folią spożywczą lub aluminiową (oczywiście, tak aby nie dotykała ciasta;) ) i wstawiamy do lodówki, najlepiej na całą noc.




9 komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...