piątek, 26 lipca 2013

Najlepsze Brownie z morelami i jagodami

Tak, jak obiecałam - ciasto brownie z owocami lata. Tu niestety uboższa wersja, pieczona w warunkach wakacyjnych, nawet bez formy i papieru do pieczenia;) ale jak zwykle, wyszło wyśmienicie:) Jak na razie jest to zdecydowanie moje ulubione ciasto brownie. Robię je kilka razy w roku w okresie wakacyjnym, na ogół z czereśniami, tak jak w pierwotnym przepisie od Caketime. W tym roku zaryzykowałam - dodałam do niego także morele i jagody. Opłaciło się! :)

Obłęd! Gorąco polecam!




Ta wersja jest bez czereśni, bo zostały zjedzone zanim zaczęłam piec :) i nieco okrojona (2/3 składników z oryginału), bo na małą formę. Zmniejszam nieco ilość cukru i nigdy nie dodaję likierów, tak jak to jest w oryginalnej wersji tu.


Składniki na małą tortownicę:
  • 135g masła lub margaryny
  • 200g ciemnej czekolady( u mnie 60%) pół, na pół z mleczną
  • 17g kakao do pieczenia 
  • 2 jajka 
  • 110g cukru 
  • 75g mąki pszennej 
  • 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 1 łyżeczka mocnej kawy( 1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej na 1/8 szklanki wody*)
  • morele, jagody, czereśnie


Wykonanie:
1. W garnuszku, na małym ogniu roztapiamy czekoladę z masłem. Odstawiamy do ostygnięcia
2. Do miski przesiewamy mąkę, proszek do pieczenia i kakao.
3. Jajka miksujemy z cukrem do momentu, aż masa zrobi się jasna. Do niej przelewamy schłodzoną czekoladę z tłuszczem.
4. Sypkie składniki stopniowo dodawać do mokrych, cały czas miksując. Na koniec dodać kawę. 
5. Całość wylać do formy, koniecznie wyłożonej papierem do pieczenia. piec 45 min-1 godziny w zależności od piekarnika. Ja piekę godzinę i jest idealne, ciężkie, mokre, pyszne :) 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...