piątek, 23 sierpnia 2013

Czekoladowa rolada z pianką i owocami leśnymi

Dotychczas rolady zdecydowanie nie należały do moich popisowych wypieków. Głównym problemem był biszkopt. Zawsze wychodził mi albo za gruby, albo zbyt kruchy i nie dało się go nijak zwinąć. Tym bardziej jestem dumna z tej rolady, bo jest pierwszą jaka mi się udała ;P Mimo, że może nie jest perfekcyjnie zwinięta, to jednak nadrabia smakiem. Takie połączenie czekoladowego biszkoptu z owocową pianką i świeżymi owocami jest naprawdę trafione :)


Składniki:
Biszkopt:
  • 4 jajka
  • 0,5 szklanki cukru
  • 0,5 szklani mąki
  • 60g stopionego masła
  • 3 łyżki kakao
Pianka:
  • jedna kremówka
  • jedna galaretka o smaku owoców leśnych
  • niecała szklanka wody
  • + owoce (maliny jagody, borówki itp)
Przygotowanie:
1. Masło roztapiamy, odstawiamy do przestygnięcia. Oddzielamy białka od żółtek. Białka ubijamy dodając do nich cukier, do momentu aż utworzą sztywną pianę. Następnie do piany dodajemy pojedynczo żółtka, dalej miksując, na mniejszych obrotach. Wlewamy roztopione masło. Na końcu dodajemy przesianą mąkę i kakao i delikatnie mieszamy do połączenia składników. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180st.C ok 12 minut.
2. Po upieczeniu przełóż biszkopt na posypany cukrem pudrem (niekoniecznie) ręcznik kuchenny i delikatnie zwiń w roladę.
3. Galaretkę rozpuszczamy w niepełnej szklance wrzątku. Odstawiamy do stygnięcia. Ubijamy kremówkę i gdy galaretka zaczyna tężeć dodajemy ją do śmietany, energicznie mieszając.
4. Gotową masę należy przełożyć na schłodzone ciasto i posypać świeżymi owocami . Ponownie zwijamy biszkopt z kremem tworząc roladę. (najlepiej robić to z pomocą ręcznika) Tak zawiniętą roladę w ręczniku odstawiamy w zimne miejsce na ok 2 godziny.
5. Przed podaniem roladę posypujemy cukrem pudrem i dekorujemy świeżymi owocami.


5 komentarzy:

  1. Ja tez mam problem ze zwinieciem ciasta. Ale Twoja rolada wyszla fantastyczna, jak widac kiedys zwasze sie udaje:) Jakie mialas rozmiary blaszki na ciasto?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o tak, trzeba próbować do skutku!:) Co do wymiarów robiłam na blasze zwykłej z piekarnika - wyłożyłam ją papierem do pieczenia i zgięłam papier ok w 2/3 szerokości blachy. Dokładnie muszę zmierzyć, ale warstwa wylanego biszkoptu była bardzo cienka.

      Usuń
  2. Ta rolada wygląda fantastycznie i baaardzo apetycznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Poproszę kawałeczek, wygląda rewelacyjnie! :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...