środa, 18 grudnia 2013

Sernik kakaowy z orzechami i czekoladą

Okej.. w adwencie nie miałam jeść słodyczy, co oczywiście mi nie wyszło :P Powoli kończę więc ten rok z nieco ponad przeciętną wagą i wiecznie niezaspokojoną ochotą na coś słodkiego.. Nie martwi mnie to jednak jakoś przeraźliwie bo od stycznia zaczynam moją coroczną dietę cud :P...
Ostatnio zrobiłam nasz ulubiony sernik. Jak pisałam w poście na jego temat, ciasta wystarcza na nie za dużą blachę prostokątną i keksówkę. Tym razem postanowiłam część ciasta na keksówkę nieco zmodyfikować. Wyszło może nie specjalnie pięknie... ale za to przepysznie! Dlatego gorąco polecam oba serniki na świąteczny deser! <3


Przepis jest taki sam jak na nasz najlepszy sernik, dodałam tylko modyfikację na ilość keksówki, ale możecie tak zrobić całą porcję zwiększając adekwatnie ilość kakao, orzechów i czekolady :)

Składniki:
  • 1kg sera w wiaderku
  • 8 jaj
  • szklanka cukru
  • 0,5 szklanki cukru pudru
  • 2x kremówka 200 ml
  • 2x budyń śmietankowy
  • biszkopty
  • 3 łyżki kakao
  • 2 garści orzechów włoskich
  • pół kostki czekolady z orzechami siekanymi

Wykonanie:
1.Piekarnik ustawiamy na 175-180 st.C
2.Białka ubijamy na pianę, stopniowo dodajemy do nich szklankę cukru
3.Ser miksujemy z żółtkami, dodajemy do niego pianę z białek i delikatnie mieszamy.  Dodajemy 2 budynie.
4.Ubijamy kremówkę z cukrem pudrem i dodajemy ją do masy serowej.
5.Mieszamy wszystko razem do połączenia składników.
6.Dno blachy wykładamy biszkoptami i delikatnie wylewamy na nią masę serową.
7.Do pozostałej masy dodajemy kakao i mieszamy.
8.Dno keksówki wykładamy biszkoptami i posypujemy posiekanymi orzechami. Do tak przygotowanej keksówki wlewamy masę serową i posypujemy ją posiekaną na małe paseczki czekoladą z orzechami.
7.Pieczemy ok 45 minut.


1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...