niedziela, 24 marca 2013

Ciasto serowe ze śliwkami i truskawkami

Będąc ostatnio na zakupach trafiłam na śliwki. Jak tu ich nie spróbować po całej zimie pomarańczy, mandarynek i jabłek.. Wzięłam kilka na próbę. Okazało się, że smakują wybornie! Dojrzałe, słodkie, śliwkowe :)
Postanowiłam więc w ramach przywoływania pogodowej wiosny zrobić jakieś nieco bardziej wiosenne ciacho. Dokupiłam truskawki, które również o dziwi dobrze smakują i wzięłam się za pieczenie.

W smaku ciasto jest bardzo dobre, owocowe z lekką nutką wanilii. Wyszło jednak nieco, jak na mój gust zbyt gumowate. Ciężko to opisać:P Tak czy siak, zamiast dawać sera twarogowego, polecam pozostać przy samym jogurcie. Ciasto powinno być wtedy bardziej miękkie i wyrośnięte.


Składniki:
  • 200g mąki
  • 4 jajka
  • 100 g cukru
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • 300g sera twarogowego 0% tłuszczu (następnym razem zamienię 250g g jogurtu naturalnego)
  • aromat waniliowy
  • musli lub płatki owsiane np. miodowe
Wykonanie:
1. Miksujemy jajka z cukrem i aromatem waniliowym. Dodajemy ser i jogurt i dalej miksujemy.
2. Przesiewamy mąkę z proszkiem do pieczenia, i dodajemy do mieszaniny dalej miksując.
3. Włączamy piekarnik na 200 st. C
4. Myjemy owoce i kroimy na ćwiartki lub plastry.
5. Formę wykładamy papierem do pieczenia i przelewamy do niej ciasto równomiernie rozprowadzając.
6. Układamy owoce i posypujemy musli lub płatkami owsianymi. Pieczemy ok 1h. lub do suchego patyczka.





4 komentarze:

  1. wygląda obłędnie, aż ślinka cieknie! mniam, mniam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba wiem, o jaką konsystencję Ci chodzi :) Dla niektórych to wada, dla innych z pewnością będzie zaletą. Tak czy inaczej - wygląda cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaja, jogurt, ser i tylko 200 g mąki = zakaluch jak podeszwa wojskowego trepa. Fatalny przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następnym razem polecam czytać całość wpisu, a nie tylko oglądać zdjęcia i brać się za pieczenie. Opisałam, że jak dla mnie również ciasto jest zbyt gumowate, ale jak Gin wspomina, niektórzy takie lubią :) Pozdrawiam

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...