wtorek, 7 maja 2013

Tarta czekoladowo - bananowa z posypką kokosową, czyli próby wprowadzenia 5 przemian do mojej kuchni :)

Kruche ciasto pochodzi z książki "Praktyczne gotowanie według pięciu przemian" Anny Czelej. No tak, staram się wdrażać co nieco z tej kuchni do mojej diety, choć przyznam szczerze, robienie według tych zasad śniadań i obiadów przychodzi mi z większą łatwością , niż pieczenie:P  Jako, że lekarz kazał mi ograniczyć spożywanie mąki pszennej , spód jest zrobiony z mąki orkiszowej i kukurydzanej. I to pewnie dlatego prawie niemożliwe było zagniecenie tego ciasta, nie mówiąc o wałkowaniu! No nic, kruszonka ugnieciona łyżką w formie też się sprawdziła, sam spód wyszedł niezwykle kruchy i bardzo smaczny.
Ponadto dodałam do tarty budyń czekoladowy na mleku sojowym z odrobiną cynamonu, banany i .. no kruszonką bym tego nie nazwała, ale posypkę kokosową:)

Ta dam..!


Składniki:
Ciasto kruche:
  •  3 żółtka,
  • pół szklanki cukru
  •  2 i 1/4 szklanki mąki
  •  szczypta imbiru
  •  łyżka kwaśnej śmietany 
  • 2-3 banany
Masa:
  • 2 x budyń czekoladowy
  • 3 szklanki mleka (u mnie sojowego)
  • szczypta cynamonu
  • cukier (stevia)
Posypka kokosowa:
  • 50 g masła
  • 50 g cukru
  • 50g mąki
  • wiórki kokosowe

Wykonanie:
1. Połączyć składniki na ciasto i wyłożyć nim formę do tarty. Piec w piekarniku 15-20 minut, w 180st.C
2. Przygotować budyń według wskazówek z opakowania, dodając mniej mleka i szczyptę cynamonu.
3. Na upieczony spód nałożyć masę budyniową, pokrojone w plastry banany. Zagnieść kruszonkę kokosową i posypać nią wierzch tarty.
4. Piec w piekarniku do zarumienienia.




1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...