poniedziałek, 17 czerwca 2013

Lody ryżowe - truskawkowe

Nadeszły upalne dni :D w taką pogodę idealnie sprawdzają się ... lody!
Te ryżowe Naturattiva są wedle mojego gustu jednymi z najpyszniejszych lodów jakie jadłam, chciałam więc zrobić "coś" na ich podobieństwo. Faktem jest, że nie otrzymałam zamierzonej konsystencji (jakby nie patrzeć, nawet nie użyłam takich składników jak na opakowaniu tych lodów..) no i nie mam maszynki do lodów, ale w smaku są smaczne. :) Najlepsze gdy nie są za bardzo zmrożone. Dość treściwe, jak na lody. I truskawkowe, bo sezon w pełni :)


Składniki:
  • woreczek ryżu
  • 1 szklanka mleka
  • pół puszki mleczka kokosowego
  • 1 żółtko
  • cukier puder - do smaku
  • 100 ml kremówki
  • małe opakowanie cukru wanilinowego
  • duuża garść truskawek
 
Wykonanie:
(Przed przystąpieniem do poniższych czynności warto umieścić w zamrażarce metalową miskę do której przelejmy lody)
1. Gotujemy ryż na mleku, z cukrem pudrem i dodatkiem mleczka kokosowego - właściwie to rozgotowujemy, ma być bardzo miękki. Następnie miksujemy go blenderem na papkę.
2. Żółtko ucieramy z cukrem wanilinowym i dodajemy do masy ryżowej.  Mieszamy całość.
3. Kremówkę ubijamy i mieszamy z masą ryżową.
4. Gotową masę wlewamy do metalowej miski i wstawiamy do zamrażarki na 0,5 h. Następnie wyciągamy ją i miksujemy mikserem. Powtarzamy tą czynność, aż lody staną się zmrożone ;) Podajemy ze świeżymi truskawkami i ulubioną posypką.



Byłam w weekend w Chojnie i razem z Tomkiem nazbieraliśmy trochę pierwszych tegorocznych jagód. :D
Spodziewajcie się sernika na dniach :)


2 komentarze:

  1. Uwielbiam ryżowe desery! Na blogu niedawno publikowałam nawet przepis na tartaletki z mlecznym ryżem - były pyszne. Twoje lody wyglądają równie bosko ! Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Zacny garnuszek :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...