wtorek, 6 maja 2014

Rogaliki drożdżowe z serkiem waniliowym i nutellą

Nie wiem jak Wy, ale ja przepadam za drożdżowymi łakociami. Bodajże rok temu, będąc na majówce u znajomych, miałam okazję jeść przepyszne rogaliki zrobione przez Ich babcię. Niesamowicie mi smakowały, więc oczywiście poprosiłam o przepis na ciasto drożdżowe. Leżał więc w szafie cały rok.. aż wreszcie nadeszła chwila by zrobić powtórkę z rozrywki. Upiekłam więc swoją wersję rogalików na podstawie przepisu od babci i nadziałam je serkiem waniliowym i nutellą. Kto chce ? :)



Składniki:

  • 1/2 kg mąki
  • 15 dkg margaryny
  • 1 jajko + 1 żółtko
  • 1/8 litra śmietany
  • 5 dkg drożdży
  • sól, cukier wanilinowy
  • serek waniliowy  g (jak na sernik) + 3 żółtka + cukier wanilinowy
  • nutella
  • żółtko z odrobiną mleka do posmarowania rogali


Przygotowanie:
1. Margarynę podgrzewamy aż będzie bardzo miękka, na wpół płynna. Podgrzewamy minimalnie śmietankę, dodajemy drożdże i łyżkę cukru wanilinowego. odstawiamy na moment, aż drożdże zaczną pracować.
2. Do miski przesiewamy mąkę i szczyptę soli. Dodajemy jajko i żółtko. Stopniowo dodajemy śmietankę z drożdżami i zaczynamy wyrabiać ciasto. Dodajemy miękką margarynę i zagniatamy ciasto do momentu, aż utworzy jednolitą masę. Odstawiamy w ciepłe, ciche miejsce do wyrośnięcia.
3. Przygotowujemy nadzienie. Do serka dodajemy żółtka i cukier do smaku. Dokładnie mieszamy np. mikserem. Odstawiamy do lodówki, do momentu wyrośnięcia ciasta.
4. Gdy ciasto podwoi swoją objętość wyjmujemy z miski i dzielimy na 4 części. Piekarnik ustawiamy na 200st. C. Każdą z części rozwałkujemy na kształt koła i przecinamy tworząc trójkąty o krótkiej podstawie i długich bokach. ( z każdej części ciasta wychodzi  8 rogalików) Trójkąty smarujemy nutellą i nakładamy łyżeczką serek. Zawijamy i odkładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Pozostawiamy chwilę do wyrośnięcia. Ułożone rogaliki smarujemy roztrzepanym w mleku żółtkiem. Pieczemy do momentu uzyskania pięknie złocistych rogalików.
5. Jeśli lubicie bardziej słodkie rogaliki, udekorujcie je lukrem lub polewą z białej czekolady :)



1 komentarz:

  1. Wspaniałe te rogaliki, wyglądają bardzo apetycznie. Porywam jednego do herbaty.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...