sobota, 28 lutego 2015

Dietetyczne ciasto marchewkowe.

Miałam nie piec, wiem! Ale akurat kiedy zaczęłam moją dietkę natknęłam się na dietetyczne ciasto marchewkowe od abcdieta od kuchni. No i upiekłam! Ale cóż złego jest w cieście z marchewki, z płatkami owsianymi, miodem, przyprawami, odrobiną oliwy z oliwek i suszonymi owocami lub orzechami. Okey, trochę kalorii ma, ale przecież jeśli kawałkiem takiego ciasta zastąpię śniadaniowy jogurt z musli, lub bułkę z serem, to chyba nic złego mi się nie stanie ;)


Ciasto jest aromatyczne, odchudzone, zdrowe i smaczne. Idealne na drugie śniadanie, jako element 'słodyczy' w ciągu dnia. 
Polecam!




Inspirowałam się przepisem z wyżej podanej strony i nieznacznie pozmieniałam proporcje i składniki dostosowując do mojej formy 18 cm średnicy.


Składniki:

  • 350 g drobno tartej marchwi
  • 120 g zmielonych na mąkę płatków owsianych
  • 2 łyżeczki kakao
  • 4 małe jajka 
  • szczypta soli
  • 1,5 łyżki oliwy lub oleju
  • 2 płaskie łyżki miodu
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżeczka cynamonu
  • szczypta świeżo zmielonych przypraw do piernika lub podobnych (ja użyłam młynka z serii Specialite Kamis'a z przyprawami do kawy)
  • 1 łyżka płatków owsianych
  • 1 łyżka wiórków kokosowych
  • 1 łyżka posiekanych płatków migdałowych
  • garść posiekanej na mniejsze kawałki suszonej żurawiny
  • opakowanie serka homogenizowanego waniliowego 3%
  • płatki migdałowe do dekoracji

Przygotowanie:

Przed przystąpieniem do przygotowania ciasta myjemy i obieramy marchewki a następnie ścieramy je na tarce, na drobnych oczkach. Płatki owsiane milimy w młynku do kawy na mąkę a suszoną żurawinę kroimy na mniejsze części. 
Piekarnik ustawiamy na 180 st. C

1. Żółtka oddzielamy od białek. Białka ubijamy na sztywną masę i następnie stopniowo dodajemy do nich żółtka dalej miksując na niskich obrotach. 
2. Do przygotowanej masy z jajek dodajemy startą marchewkę i delikatnie mieszamy. Dodajemy miód i oliwę i ponownie mieszamy.
3. Następnie dodajemy przesianą mąkę z płatków owsianych, wymieszaną z proszkiem do pieczenia i przyprawami. oraz kakao. Całość mieszamy do dokładnego połączenia
4, Do gotowej masy dodajemy płatki owsiane, kokos, płatki migdałowe i żurawinę, ponownie mieszamy.
5. Ciasto wlewamy do formy wyłożonej papierem do pieczenie i wstawiamy do nagrzanego piekarnika. Pieczemy ok. 1 godzinę.
6. Po upieczeniu ciasto ostrożnie wyjmujemy z formy ( w przypadku formy z wyjmowanym dnem , w przeciwnym razie można poczekać z ta czynnością jakieś 10-15 min do lekkiego przestudzenia) następnie studzimy do uzyskania temperatury pokojowej. 
7. Dekorujemy serkiem homogenizowanym i prażonymi na suchej patelni migdałami.






2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...