niedziela, 17 lutego 2013

Dietetyczna tarta z jabłkami

W sumie nie znam się na tych wszystkich dietetycznych zasadach.. wychodzę z założenia, że wszystko, z umiarem jest dla ludzi. Ale zakładając, że duża ilość masła, cukru, czy mąki nie jest wskazana proponuję tą Tartę z jabłkami.

Ostatnie 2 dni spędziła u mnie koleżanka ze studiów. Przywiozła mi wiejskie jajka i jabłka z sadu od babci, więc pierwszą rzeczą, jaką na ich widok pomyślałam była.. szarlotka oczywiście:)
Potem na myśl przyszła mi tarta. W sumie bardzo rzadko je robie. Nie wiem, jakoś mi nie wychodzą, zawsze coś jest z nimi nie tak. Ale teraz mamy ten cały bezsłodyczowy (ponoć) okres w domu, stwierdziłam więc, że taka lekka tarta będzie idealna na niedzielne popołudnie.

Efekt? Boki ciasta wyszły nieco twarde... no ok, bardzo twarde, może skruszeją nazajutrz? Można je też maczać w herbacie czy kawie i smakują dobrze.Tarta prezentuje się jak pizza na cienkim cieście..No w każdym razie środek jest pycha :) Jabłkowo-migdałowy, rozpływający się w ustach. Dla samego 'środka' warto ją zrobić. Mi całość bardzo samkuje, choć ja chyba nie należe do zbyt wymagających pod tym względem ludzi:)

Składniki:
Kruche ciasto:
  • 1,5 szklanki mąki graham + trochę
  • 120 g jogurtu naturalnego 0%
  • 1 jajko
  • łyżka ciemnego cukru muscovado

Pozostałe:
  • 3-4 duże, słodkie jabłka
  • 180 g jogurtu naturalnego 0%
  • mały cukier migdałowy 16g
  • 2 jajka
  • pół szklannki mąki kukurydzianej/pszennej
  • + ewentualnie cukier/słodzik, jeśli wolicie słodsze ciasta

Wykonanie:
1. Włączamy piekarnik na 200 st.C
2.Mieszamy wszytskie składniki na ciasto, zagniatamy i rozwałkujemy na stolnicy lekko podsypując mąką.
3.Wykładamy ciastem forme na tertę, dociskami do boków formy, nakłówamy widelcem i wkładamy do piekarnika na ok. 10 minut.
4. W czasie wstępnego pieczenia ciasta, obieramy jabłka, wydrążamy środek i kroimy w cienkie plasterki (ja kroiłam obieraczką w bardzo cienkie plastry)
5. Jogurt, mąkę, jajka i cukier wsypujemy do miski i miksujemy do dokładnego połączenia.
6. Po 10 minutach wycągamy tartę z piekarnika, wykładamy ją plastrami jabłek i zalewamy zmiksowaną masą.
7. Tak przygotowaną wkładamy do piekarnika na kolejne 30-40 minut lub do zarumienienia.


Miłego niedzielnego popołudnia ! :)

3 komentarze:

  1. fajna tarta, jestem ciekawa jak smakuje ;p
    pysznie wygląda ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszy raz w życiu upiekłam taki szit. Ładnie pachnie i wygląda i na tym kończą się pochwały. Spód wyszedł skamieniały, że nawet nożem nie mogę go wyskrobać. Jak mi się uda w jakiś sposób to odkleić od formy to wszystko wyląduje w śmietniku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisałam, że boki wychodzą bardzo twarde - polecam czytanie ze zrozumieniem. W mojej tarcie sam spód - środek był jednak ok. Polecam dodać całą masę masła do ciasta, a na pewno wyjdzie kruchutkie. Tylko nie o to w tym przepisie chodziło :)
      Przykro mi, że wyszedł Ci taki szit, Anonimie i mam nadzieję, że udało się go odkleić od formy. Pozdrawiam :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...