środa, 20 lutego 2013

Słodkie drobiazgi, czyli kolorowe mini bezy :)

Czuje chyba każdy mięsień mojego ciała.. i to wcale nie zasprawą przesady z ćwiczeniami:P
Ostatnio dostałam fajne zlecenie - pomalowanie kącika w salonie fryzjerskim dla dzieci. Tym oto sposobem w poniedziałek spędziłam 15 godzin w towarzystwie przeróżnych pędzli, zapachu farby wymieszanego z kawą i.. pączków od 'szefowej' ;) W rezultacie moję ręce drżą, jakbym miała Parkinsona, a nogi i plecy czuję nawet gdy się nie ruszam...
Nie przeszkodziło mi to jednak w zrobieniu mini bez, wczoraj z samego rana (choć wyciskanie ich równych było straszne, ale miałam niewykorzystane białka i szkoda, żeby się zmarnowały:) ) Ba! Nawet poszłam na 'płaski brzuch', żeby spalić tego pączka;)
Oto moje maleństwa:


Nie są tak piękne jak te sklepowe, nie wiem czemu, ale śmiem twierdzić, że za szybko dodałam cukier , białka chyba nie byly jeszcze wystraczająco sztywne. Powodem tego może być także to, że zabrakło mi troche cukru pudru i dałam więcej drobnego żeby wyrównać proporcje..Ale są to moje pierwsze bezy w życiu i i tak jestem z nich dumna:)


Przepis wzięłam z ksiązki: Michel Roux "Jajka".

Składniki:
  • 4 średnie białka
  • 125g drobnego cukru
  • 125 gram cukru pudru
  • barwniki spożywcze / kakao
Wykonanie:
1.Białka ubijamy na sztywno i dodajemy cukier. Mixujemy aż piana stanie si ę gładka i lśniąca i dodajemy cukier puder. Mieszamy. Możemy teraz dodawać dowolnie barwniki w proszku, lub np kakao .
2. Włączamy piekarnik na 110 st. C
3. Piankę z białek i cukru wyciskamy szprycą na blachę wyłożoną papieram do pieczenia.

Ja robiłam mini bezy - wielkości dosłownie paznokcia więc:
4.Pieczemy (suszymy) w piekarniku około 25-30 minut. Następnie wyłączyć piekarnik i pozostawić w nim bezy, do ostygnięcia.






Z takich mini bez można zrobić pysznie słodki deser, lub wykorzystać je do dekoracji ciast:) Można je bez obaw przechowywyać kilka dni w szczelnie zamkniętym pojemniku lub jakimś innym suchym miejscu. :)

A tu pochwalę się moimi malarskimi zmaganimi, które nadal czuję w mięśniach;)



Miłego dnia!:)



7 komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...