wtorek, 10 września 2013

Batoniki a'la Polly Nøttegodt.

Ostatnio podawałam przepis na pyszną przekąskę - orzechy w słonej czekoladzie. Dziś chciałabym zaprezentować wam drugi, wspomniany w tamtej notce smakołyk.
Mieszanka Polly Nøttegodt to pyszne połączenie orzechów i suszonych owoców. Niepowtarzalny  smak, którego niestety nie udało mi się odwzorować. Mimo to batoniki i tak wyszły bardzo dobre i polecam je wszystkim, którzy lubują się w takich zdrowych smakołykach. :)


Składniki:
Oryginalna przekąska, jak podaje producent składa się dokładnie z : Migdały (67%), orzechy nerkowca (8%), syrop (ryż), cukier trzcinowy, pistacje (5%), jagody (suszone), granat (w proszku), sól morska, naturalny smak.
Orzechy są prażone powoli i pieczone z solą morską. 
Ja wykonałam swoje próbując utrzymać proporcje, tzn:
  • ok 70% migdałów
  • ok 10% orzechów nerkowca
  • ok 5% pistacji
  • suszone jagody
  • suszony granat zmielony w młynku do kawy (nie mam pojęcia czy smakuje podobnie do tego, który można kupić w paczkach)
  • sól morska
  • 1 szklanka cukru trzcinowego + 1/4 szklanki wody
Jak widzicie pominęłam syrop ryżowy, który można kupić w sklepach, bo zwyczajnie o nim zapomniałam :)
Wykonanie na pewno różni się od oryginalnego , gdyż ja swoich batonów nie piekłam.

Wykonanie:
1.Mieszankę orzechów prażymy powoli na suchej patelni. Następnie przesypujemy je do miski, dodajemy jagody i proszek z granatu.  Mieszamy.
2. W garnku zagotowujemy cukier z wodą, cały czas mieszając. Gdy zacznie się gotować przestajemy mieszać i czekamy aż cukier zacznie nabierać bursztynowego koloru (nie możemy pozwolić na to by się spalił!) Następnie zdejmujemy garnek z ognia i umieszczamy dno w zimnej wodzie, by jego zawartość przestała się gotować. Odstawiamy do przestygnięcia. Gdy karmel zaczyna robić się gęsty przelewamy odpowiednio jego ilość do mieszanki orzechów z owocami, lekko posypujemy solą morską i mieszamy. Formujemy batoniki i odkładamy do całkowitego zastygnięcia karmelu.

Batoniki nie smakują jak oryginalna przekąska, ale i tak są bardzo dobre i pięknie się prezentują :)


1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...