wtorek, 26 listopada 2013

Babeczki Tiramisu

Kto nie kocha tiramisu?! 

To jeden z moich ulubionych deserów, o czym już z resztą wspominałam.:) Dziś proponuję w wersji mniej tradycyjnej ale także pysznej! 



Składniki na 9 sztuk:
  • 1 szklanka maślanki (u mnie straciatella)
  • pół szklanki oleju
  • 1 jajko, 
  • 1/4 szklanki gorzkiego kakao
  • 0,5 roztopionej gorzkiej czekolady (lub czekolady kawowej)
  • 2 szklanki mąki,
  • 0,5 szklanki cukru, 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia i jedna sody

Do nasączenia babeczek:
  • 1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej na 1/4 szklanki wrzątku
  • Amaretto do smaku (ja dałam ok 1/6 szklanki)

Krem:
  • 250 g serka mascarpone
  • 1 żółtko
  • 1 białko
  • 5 łyżeczek cukru pudru
  • 2 łyżeczki amaretto


Przygotowanie: 

Babeczki:
1. W  misce mieszamy maślankę, olej , jajko, proszek do pieczenia, sodę i kakao. Całość mieszamy.2. W kąpieli wodnej roztapiamy czekoladę i dodajemy ją do.
3. Dodajemy mąkę oraz cukier i mieszamy składniki do połączenia.

4. Masę przekładamy do papilotek (2/3 wysokości) i wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 180st.C na ok 25 minut.
5. Ostudzone babeczki nasączamy kawą z Amaretto i dekorujemy kremem.

Krem:
1. Żółtko mieszamy z 2 łyżeczkami cukru pudru i dodajemy do serka mascarpone. 
2. Do masy dodajemy 2 łyżeczki Amaretto i mieszamy..
3. Białko ubijamy z 3 łyżeczkami cukru i odrobiną soli. Dodajemy do masy i delikatnie mieszamy do całkowitego połączenia składników.
4. Gotowym kremem dekorujemy babeczki za pomocą szprycy.
5. Całość dowolnie dekorujemy za pomocą kakao i posypek.
 

8 komentarzy:

  1. Śliczny talerzyk !
    Gdzie zakupiłaś ? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Alexa:)
    Natalie - Talerzyk kupiłam w TK maxx jakiś czas temu w Poznaniu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tam są cudowne rzeczy :)
      A babeczkę porywam ! Uwielbiam tiramisu <3

      Usuń
    2. O tak! Czasem można znaleźć tam prawdziwe perełki ;)

      Usuń
  3. Wyglądają bosko :)
    Pozdrawiam i koniecznie zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  4. Prześliczny talerz, gdzie można taki zakupić?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kulinarna148, bardzo dziękuję za miłe słowa;)
      Potravel, talerzyki (bo w sumie są 2 ) kupiłam w TKmaxx :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...