wtorek, 27 maja 2014

Tarta Tatin Z Bananami wg Jamiego Olivera

Będąc ostatnio u przyjaciółki, przeglądałam jej książkę z przepisami Jamiego Olivera. Znalazłam w niej przepis min. na tartę tatin z bananami. Zachęcający opis i zdjęcia skłoniły mnie do upieczenia tej tarty przy najbliższej okazji i tak oto, w dniu dzisiejszym dzielę się z Wami tym przepisem.
Tarta wyszła smaczna, ale nie powaliła nas. To chyba kwestia smaku, bo mnie osobiście ten mega maślany karmel nie przypadł zwyczajnie do gustu. Zdominował smak całej tarty a ja po prostu nie lubię zbyt maślanych słodkich smaków. Nie mniej jednak warto wypróbować, prezentuje się ciekawie a może akurat dla Was okaże się to strzał w dziesiątkę. :)


Składniki:

  • 60 g niesolonego masła
  • 150 g drobnego cukru kryształu
  • 4 duże banany
  • 1/4 łyżeczki mielonego cynamonu
  • 1 pomarańcza
  • mąka do opruszenia
  • 250 g ciasta francuskiego
  • opcjonalnie lody waniliowe i wiórki kokosowe (do podania tarty)

Przygotowanie:
1. Włączamy piekarnik i ustawiamy na 180 st.C. Kroimy masło na kawałki i umieszczamy w solidnej blasze do pieczenia. Stawiamy blachę na małym ogniu i czekamy aż masło się roztopi. wsypujemy cukier i mieszamy do momentu połączenia się składników. Gotujemy ok 5 min, do momentu aż cukier się rozpuści i mieszanina ulegnie karmelizacji. W tym czasie obieramy banany i kroimy je na pół i wzdłuż. Przygotowane banany układamy na gorącym karmelu i posypujemy cynamonem. Na wierzch ścieramy skórkę ze sparzonej i wyszorowanej pomarańczy.
2. Ciasto francuskie jeśli jest w formie prostokątnego cienkiego płatu, składamy tak by powstała kostka. Posypujemy mąką i rozwałkowujemy na stolnicy do momentu uzyskania rozmiaru i kształtu blachy (u mnie kwadratowa). Nawijamy ciasto na wałek i przekładamy na banany. Zawijamy boki tak by banany były dokładnie przykryte i nie powstały żadne szczeliny. Ciasto nakłuwamy widelcem.
3. Przygotowane ciasto wstawiamy do piekarnika na ok. 30 min. ( do uzyskania złocistego koloru)
4. Po 30 minutach wyciągamy ciasto z piekarnika i natychmiast odwracamy ja do góry dnem. Należy to zrobić bardzo ostrożnie, gdyż karmel jest bardzo gorący ! 
5. Opcjonalnie podajemy z lodami waniliowymi obtoczonymi w wiórkach kokosowych



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...