wtorek, 7 października 2014

Sernik Kasztanowy z Figami

Dni uciekają mi ostatnio niesamowicie szybko.. Szkoda, bo są naprawdę piękne, słoneczne i nawet całkiem ciepłe. Liście nabierają coraz bardziej intensywnych kolorów a to wszystko dzieje się jakoś tak, obok mnie mam wrażenie.. Ale nie, nie.. nie narzekam :) To bardzo dobrze, że taka 'zajęta' jestem. Trzeba pracować, aby realizować swoje plany. A moja praca i plany baaardzo mi się podobają :) tak więc jak najbardziej pozytywnie! 
Korzystając z prawie wolnego weekendu wyczarowałam kolejny sernik. 
Nadal pozostaję w jesiennych klimatach. Połączyłam tu smak kremu kasztanowego z dżemem figowym. Sernik wykonałam praktycznie według tej samej receptury, co Sernik śliwkowy z nutą cynamonu i ganache, zmieniając tylko poszczególne elementy. Wyszło równie smakowicie :)


Składniki:
Spód:
  • 120 g dowolnych herbatników w czekoladzie
  • łyżka miękkiego masła
  • dżem figowy (najlepiej domowej roboty)
Masa serowa:
  • 0,5 kg mielonego sera twarogowego w wiaderku
  • 100 g gęstej śmietany 30% lub 36%
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 2 jajka
  • 2 łyżki kremu kasztanowego (u mnie TAKI)
  • 2 łyżki budyniu kakaowego
Ganache:
  • 50 g gorzkiej czekolady
  • 2 łyżeczki kremu kasztanowego
  • ok 50 ml kremówki

Przygotowanie:
Spód:
1. W pojemniku od blendera umieszczamy herbatniki i miękkie masło, miksujemy ok 30 sek. Zmiksowane ciastka z masłem przekładamy do formy, wyrównujemy i dociskamy tworząc spód pod sernik. 
2. Wstawiamy do lodówki i przygotowujemy masę serową. Gdy ta będzie gotowa, schłodzony spód ciasta smarujemy dżemem figowym i na to wylewamy masę serową.
3. Piekarnik ustawiamy na 180st.C

Masa serowa:
1. Do miski wkładamy ser, dodajemy śmietanę i cukier puder. Chwilkę miksujemy do połączenia składników. 
2. Następnie dodajemy po jednym jajku, za każdym razem krótko miksując. 
3. Teraz czas na krem kasztanowy. Do masy dodajemy 2 łyżki kremu, oraz 2 łyżki proszku budyniowego i dokładanie mieszamy masę (jednak sumując czas miksowania starajmy się to robić krótko, lub na niskich obrotach tak, by nie napowietrzać nadmiernie ciasta.)
4. Gotową masę przelewamy do formy z przygotowanym wcześniej spodem. Wstawiamy do piekarnika i pieczemy 10 min w 180 st. Następnie zmniejszamy temperaturę do 140 i pieczemy kolejne 40-50 minut.
5. Po tym czasie wyłączamy piekarnik, uchylamy drzwiczki i studzimy sernik w piekarniku. Następnie wynosimy go w zimne miejsce lub wsadzamy do lodówki, najlepiej na całą noc.
6. Ok. pół godziny przed podaniem przygotowujemy ganache i dekorujemy nim boki sernika. Wstawiamy na chwilę do chłodnego miejsca. 




7 komentarzy:

  1. Jestem po wrażeniem, fantastyczny sernik:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mega ,nowość wśród sernikowych smaków i jaka smaczna!.

    OdpowiedzUsuń
  3. kasztanowy z figami?? o boże, kocham to!! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję Wam za miłe słowa i zachęcam do zrobienia:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmm, z nutą kasztanową musiał smakować obłędnie! Podoba mi się bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, ten sernik musiał być obłędny! *.*
    Piękne zdjęcia! :)
    Świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...